Benefiet diner 2017

Bijna € 6.000 voor de bouw van klaslokalen en aangepaste toiletten voor een school voor speciaal onderwijs voor kinderen met een beperking op het platteland in zuid India.

ELLECOM – Maandagavond 23 januari  2017 was er in restaurant de “Peerdestal” in Ellecom een benefietdiner met als doel het bouwen van klaslokalen en aangepaste toiletten voor een school voor speciaal onderwijs voor kinderen met een verstandelijke beperking op het platteland van zuid-India.

Voor de vierde  keer op rij organiseerde Stichting Sari (Support Achtergestelde kinderen Regio India) haar jaarlijkse benefietdiner. Mede door deze avonden krijgt zij geld om haar projecten in India op te zetten.
Op maandag 23 januari 2017 organiseerde stichting SARI weer zo’n Benefiet Diner in de “Peerdestal” in Ellecom. Het was opnieuw een gezellige en zeer geslaagde avond met een geweldige opbrengst van bijna € 6.000!
Om deze avond weer mogelijk te maken, en 100% van de opbrengst ten goede te laten komen aan het project, stelt het restaurant de “Peerdestal” in Ellecom elk jaar weer  ruimte en personeel – geheel belangeloos – ter beschikking. Een deel van de zaak is dan omgetoverd in een klein stukje India.

Er is Indiaas eten, dat kosteloos is bereid en geleverd met personeel door het Indiase restaurant “Kohinoor of India” uit Arnhem. Daarnaast was er muziek en dans, allemaal authentiek Indiaas. En ook waren aan deze medewerking geen kosten verbonden.

Muziek

Het rad van fortuin werd weer gedraaid en  de prijzen hiervoor zijn beschikbaar gesteld door allerlei lokale bedrijven en particulieren.

Deze avond waren er meer dan 80 personen aanwezig. Zij werden allen ontvangen in “de Peerdestal” met een drankje. Voor een ieder was er een plaats aan één van de vele tafels gereserveerd. Nadat iedereen binnen was en zijn of haar plaats had ingenomen, was er de opening door de voorzitter van de stichting.

Aansluitend was er een presentatie van het werk van de stichting SARI door oprichter Gerard Helmink.  Hij vertelde nog iets over de voorgaande projecten en uiteraard over het project, waar de opbrengst van deze avond voor bedoeld was. Helmink legde ook uit dat er nergens iets aan de strijkstok blijft hangen, een ieder doet zijn of haar werk belangeloos. Ook de werkbezoeken aan India betalen de bestuursleden uit eigen zak!

Er is overigens een goede samenwerking met de “Wilde Ganzen”. Zij draagt een deel van de projectkosten bij, op voorwaarde dat Sari een onderbouwd plan bij haar aanlevert.
De opbrengst van dit Benefiet Diner komt geheel ten goede aan de bouw van extra lokalen en aangepaste toiletten voor een school voor speciaal onderwijs voor kinderen met een verstandelijke beperking uit dorpen op het platteland in zuid India. Met de opbrengst van het Benefiet Diner, aangevuld met een bijdrage van Stichting Wilde Ganzen, is een prachtige eerste stap gezet op weg naar de realisatie door Stichting SARI van dit project.

Diner

Na deze inleiding was er uitleg over de gerechten en hun smaken door de sponsor “Kohinoor of India” uit Arnhem.
Tafel voor tafel werd om de beurt uitgenodigd langs het buffet te gaan. Ondertussen was er live muziek van de Indiase band uit Arnhem AOBT, zij speelden op authentieke Indiase muziekinstrumenten.

Tussen de eerste en tweede buffet ronde was er een optreden van S3, dochters van de leider van Indiase band. Al hun namen beginnen met de letter S.  en zij waren gestoken in prachtige Indiase kleding.

Dansers S3

Na de tweede ronde van het buffet werd het Rad van Fortuin gedraaid door Gerard Helmink, en  vonden de prachtige prijzen een nieuwe eigenaar. Alle prijzen waren gesponsord door lokale bedrijven en particulieren uit de gemeenten Rheden en Doesburg.

Nadat het dessert was uitgeserveerd en genuttigd sprak de voorzitter nog een dankwoord. Het project heeft officieel de goedkeuring van Wilde Ganzen ontvangen. Dit betekent dat Wilde Ganzen een bijdrage van 50% van het door ons ingezamelde bedrag toevoegt.  Op deze manier kan de bouw van de lokalen en toiletten voor de school voor speciaal onderwijs gerealiseerd worden!

Iedereen zeer hartelijk bedankt die heeft bijgedragen aan dit succes!

sari B16-08