Schoolbus sponsoring Orange business services

In Februari 2009 bracht Gerard Helmink van de stichting SARI een bezoek aan India. Tijdens deze reis werd ook de partner stichting Suyam in Chennai bezocht en een dag doorgebracht op de Siragu school. Deze school word ondersteunt door SARI middels één van onze projecten. Op de vraag wat op dat moment het meest nodig was kwam als antwoord: “Een nieuwe schoolbus”.

Siragu haalde de kinderen uit de omgeving op met twee oude schoolbusjes. Het kwam regelmatig voor dat de schoolbusjes het af lieten weten en er dus een onmiddellijk probleem was in het halen en brengen van de kinderen. Bovendien werden de reparaties onbetaalbaar. Vandaar de vraag om een nieuwe schoolbus.

Er ging een emailtje naar de directeur van Orange Business Services Nederland met het verzoek om hieraan bij te dragen. Binnen één uur kwam er al antwoord. Orange Business Services stelde zich garant voor de aanschaf van een nieuwe bus! De vreugde bij Siragu was zeer groot omdat dit voor hun grote probleem in record tijd was opgelost!

Nadat alle administratieve formaliteiten waren doorlopen, werd er in Juli een prachtige nieuwe bus aangeschaft met het geld van Orange Business Services. Onderstaand een foto van de bus tijdens de inwijding ceremonie.

De bus is met zijn 32 zitplaatsen groter dan de oude bus en dat komt zeer goed van pas gezien de groeiende stroom van kinderen die aan de Siragu school les krijgen.